Norsk-Prøve: Testtext

Wer will, kann hier einen meiner Texte für die Norwegisch-Prüfung lesen. Thema war: Bewerbung um einen Arbeitsplatz am PC. Meine Lehrerin hat neun Fehler gefunden😦

Hvilken type arbeid ønsker du?

Jeg vil gjerne jobbe med PC.

Hvorfor passer du til denne jobben?

Grunnen for at jeg søker stilling hos dere er fordi jeg er meget innteresert i å jobbe med PC i et vikarbyrå.

I 2000 har jeg avsluttet et datamaskinkurs hos ”Computerkursschule” i Tyskland. Kurset tok om alle Microsoft programmer og varte tre måneder. Til sist jeg avla en eksamen. Etterpå fikk jeg en jobb hos Firmenname, et lite firma med en egen lab. Kollegene mine har undersøkt flere antibiotiker. Fra april 2001 til juni 2007 jobbet jeg i byrå hos Firmenname. Jeg var ansvarlig for korrespondanse. For det bruker jeg programet ”Word”. Med ”Excel” vurdert jeg flere data. I blant presetert jeg data, naturligvis med ”Powerpoint”. I 2003 avsluttet jeg et vidert kurs for programet ”Access”. Etterpa utarbeidet jeg en hele database for salg for brosjyrer. Det tok om data av kunder, bestillinger, priser og regninger. Naturligvis arbeidet jeg med ”Outlook” daglig og etterforsket på internett med ”Internet Explorer” eller ”Mozilla Firefox”.

Gjennom jobben som legeassistent og sekretær har jeg lært både ledelse og teamarbeid, samt å arbeide selvstendig. Som person er jeg utadvendt og har lett for å komme i kontakt med mennesker. Jeg er en fleksibel og samarbeidsvillig person. Jeg trives i arbeidsmiljø med høyt aktivitetsnivå og står gjerne på ekstra for å nå tidsfrister. Videreutdanning er veldig viktig for meg og naturligvis lærer jeg norsk i fritiden min.

Kommentare sind geschlossen.

